NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2001-11-26

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2001-11-26
Skrivet av: Bo Stigbahr skrivet 2001-02-05, 09:03
Hej!
Jag söker någon som kan ha uppgifter om min mormor
Elisabet Wilhelmina f. Ohlin 1886-07-20 i Mogata församling, Östergötlands län och hennes föräldrar
August Wilhelm Olofsson (kan även stå Ohlin) f. 1861 i S:t Anna församling, Östergötlands län och Sofia Matilda Jonsdotter f. 1860 i Ringarums färsamling, Östergötlands län. Deras övriga barn Agnes Matilda f. 1881, Emma Sofia f. 1884, Axel Wilhelm f.1889, Laura Maria f. 1893.
Jag vet att de flyttade från Vårdinge församling till som jag tror Bjurtjärn, men jag vet inte om de bodde någon annanstans innan Bjurtjärn.
De finns noterade som boende i Alkvettern, Bjurtjärn år 1900. Fadern är noterad som Maskinist
Min mormor gifte sig 1913 med Oskar Valdemar Karlz?n f. 1884 i S:t Anna församling, Östergötlands län. Familjen fick sitt första barn
i Karlskoga år 1914
Jag har studerat mikrokort över Vårdinge och Bjurtjärn, men det finns inget ut-resp. inflyttningsår och datum noterat på dessa.
 
Om någon har dessa mina saknade uppgifter så vore jag tacksam att erhålla dessa antingen via svar på denna sida eller via min e-postadress som är:
stigbahr@swipnet.se
 
Mvh
Bo Stigbahr