NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2001-10-07

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2001-10-07
Skrivet av: Robert Hammarstedt skrivet 1999-05-03, 01:00
Hej alla !
Jag har tidigare sett att du Eddie har gemensamt med mig via DISBYT. Roligt att se fler med funderingar kring Johan Ersson. Jag har kommit fram till (med bistånd av Kenneth Mossberg) att Johan E är son till Erik Ersson i Valde. Erik har jag mycket lite uppgifter om. Han var gift 2 ggr, först med Brita (efternamn?) och fick 4 barn med henne. Brita dör 1716 och Erik gifter om sig med Margareta Jansdotter (ursprung ?) och får sedan 5 barn med henne. Kan du Eddie säga mig vad Margareta Jansdotter har för ursprung? Är det hon som föds 1688-06-23? Vad hette Eriks första fru Brita i efternamn?  
Johan Erssons hustru Anna Olsdotter är född i Fornbol, Hökhuvud. Hennes far och mor är Olof Jansson och Anna .....? Vet någon någonting om dessa? Fornbol ligger nära Skäfthammar, men tillhör Hökhuvud. Du har kanske registrerat även Hökhuvud? Frågorna är många - du kanske kan hjälpa mig ?
Min släktgren går från Johan E via sonen Olof  f. 1751 i Fornbol. Tommy Anderssons Johan f 1759 går via Hammarstedt till en Lindfors-gren. Känner du Bernth Lindfors ?