NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 22 mars, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 22 mars, 2012
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2011-12-17, 19:55
Hej släktforskare!
Jag behöver er hjälper om en släktled till mig som heter Anna Stina Jansdotter f.1734-12-15? Jag hittade denna familjen som bodde i Ubby, Fasterna(Esterna) 1781-1789 på gården sid 178. Jag hittade Anna Stina Jansdotters födelseåret som 1734-12-15 men födelseort som är Östuna om läste jag rätt?  
 
 
Jag letade efter Anna Stina Jansdotters föräldrar på födelsebok 1734 men det finns ingen födelsebok på henne 1734 och bara finns 1741-1787 födelsebok hur ska jag letar vidare? Någon av er att tips åt mig om hur ska jag letar i släktforskning? Hur ska jag letar efter Anna Stina Jansdotters föddes i Östuna och vilken bygården som jag är mycket nyfiken på henne!  
 
 
Det skulle vore kul att följa spår Anna Stinas föräldrar lite bakåt tiden längre. Eftersom det finns husförhör 1727-1736 i Östuna och skulle vore kul att hittar Anna Stina Jansdotter på husförhör i Östuna och letar var bodde de familjen som hittar jag där. Ett problem som vet jag inte Anna Stina föddes i bygård på Östuna och kunde jag inte följa upp spår henne trots det finns husförhör Östuna 1727-1736. Det blev stopp på ledtråd nu...
 
 
Jag har ingen aning om det Anna Stinas syskonen eftersom hittade jag henne i husförhör på Esterna och upptäcker om att hon skulle föddes på Östuna som läste jag rätt...  
 
Hoppas att någon av er som kan hjälper mig och lite information om Anna Stina Jansdotters födelseort och vad heter deras föräldrar? eller tips åt mig hur ska jag letar?  
 
Jag skickar ett bilden på husförhör på Anna Stina Jansdotter f.1734-12-15, på Esterna,Ubby som bodde hon tillsammans med sin man Eric Hansson f.1730 Esterna även finns med deras barnen. Hfl 1776-1790 sid 178 Ubby,Esterna: Hela familjen bodde på gården 1781-1789 på bilden som hittade jag i husförhör som fråga till Anna Stina föddes i Östuna? Det är lite svårt att se vad står där...
 
Med vänliga hälsningar
Andreas Lindblom
 
(https://forum.rotter.se/discus/messages/44/343624.jpg)