NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 10 februari, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 10 februari, 2010
Skrivet av: Eva Rönner skrivet 2009-12-05, 19:45
Anders, där är några Cajsa och Catharina Andersdotter i AI:2.  
Undrar lite att nummer efter nr 911 Olof Persson är nr 912 Catharina Andersdotter f 1732 i Östanån.(vart tog hon vägen?)  
Efter som nr 919 står Cajsa Andersdotter f 1733 Västermarn.
Och jo då jag tror nog att nr 919 är rätt, där är ju en enda Cajsa född 1733 och hon står hela tiden född 1733 och i AI:2 står hon också född i Wästermarn (maren).  
De höga numren i boken verkar inte vara kopplade till en plats som de numren innan, utan tillkommit efter utrymmet och numren under gårdarna var fullt. Det står inte vad jag ser var nr 911 och 919 bodde den tiden.
 
Det är svårare identifiera andra Cajsa kanske, om de stå födda än ett år och än ett annat, vem är vem och vem är samma osv.  
Man hittar något och det hela stämmer bra, så hittar man lite till som gör att man får tänka att det kanske kunde vara på något annat vis också.  
Jag hoppas nu att Olofs hustru står med rätt födelseår 1733, jag tror det, så hon är identifierad.
 
Jag har en annan Catharina Andersdotter i Älvkarleby, torparehustru i Långsand i mitt släktträd. Hon står född 1747. har fortfarande inte blivit klok på varifrån hon kom eller ens om hon verkligen var född 1747.
 
Hälsningar Eva