NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-10-08

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-10-08
Skrivet av: Gunnel Lindvall skrivet 2006-10-01, 22:29
Hej Inger Ellbäck
Jag, Gunnel Lindvall, född Palm, vill bara hänvisa till mina anteckningar som jag och en släkting haft sedan länge. Jag är så pass gammal så att jag minns min farmor Margareta Helena Palm.Mina fastrar och min farbrorharjag umgåtts med hela min barn- och ungdom. Signe Olivia har jag inte träffat och inte min farfar därför att de dog före min födelse. Jan (Johan)   Palm är min far. Här kommer de anor jag har:
 Margareta Helena Palm, född Lundberg, född 1858-07-12 i Kubbo, far Johannes Lundberg, född 1835-07-03 i Gävle, mor Margareta Kristina Lundberg, född Ersdotter, född 1827-03-29 i Valbo.  
Margareta Kristinas far var Erik Snis Hansson, född 1793-05 i Rättvik, hennes mor var Stina Lundberg, född Hemgren, född 1796-07-26 i Hemlingby. Kubbo och Hemlingby hörde till Valbo socken som förr gränsade både i väster och söder till Gävle. Släkten Hemgren hörde jag mycket talas om men jag har aldrig hört talas om att vi varit släkt med Mur?n eller Lindström. I Älvkarleby finns många med namnet Lundberg så det kanske skett något fel där. Jag tycker också att det här var mycket spännande och skulle vilja veta hur det egentligen ligger till. En generation till bakåt har jag en Anders Lundberg gift med Brita Boman född 1750 i Valbo. Henne har jag aldrig hittat trots att jag letat länge. Tack i alla fall för visat intresse. Du kanske också är
med i släkten. Hälsningar Gunnel Lindvall