NULL Skriv ut sidan - Vassunda

Anbytarforum

Titel: Vassunda
Skrivet av: Ann-Che Minneskjöld skrivet 2006-08-24, 18:49
Chris,
Modern hette Öller, helt riktigt. Elsas far skall ha dött av bensår enl mina uppgifter, men jag köper dina och läger in dom under hans namn i släkttavlan - tror inte de var så kunniga på den tiden och jag minns inta varitfrån jag fått den uppgiften.  
Jag visste inte när farmor flyttade till Fries i Tolfta och inte heller att ett barn flyttade till Frimurarhuset så det var ny intressant information. Farmors mor Ida Öller var en fantastisk kvinna om jag fattat det hela rätt, hon startade en skola för utvecklignsstörda barn och fick tydligen en utmärkelse för det, jag har något i arv efter min far med inskription - visst är det  släktledet intressant! Via farmors biologiska mamma Öller kommer jag tillbaka till 1200-talet i England.  
Andra delar av släkten är minst lika intressanta och sedan 7 år letar jag efter min mormors mor i Usa, hon emigrerade 1885 och det sista jag vet om henne är att hon hade en biljett till Chicago på en båt som går från Gbg 1885-04-10 - sen är hon tyvärr puts väck.