NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 23 januari, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 23 januari, 2011
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2007-07-03, 11:29
Hej!
 
Jag behöver er hjälper om gosse Enqvist.?? Jag ger er lite information om här. Han heter Johan Gustaf Enqvist född 1830-12-18 i Vallentuna. Hans far heter Hans Petter Enqvist och mor Cajsa Greta Hansdotter 1799-06-24 i Skepptuna.Jag har ingen aning om hans far Hans Petters födelseåret och datum som saknas. Jag skulle vilja veta.... Jag blev stoppad och hittade inte honom i husförlängder i Genline...Jag försökte letade efter hans födelseplats men svårt att tyder vad står där ort. Jag tror att det är står gård som heter Bäby eller jag har fel??? Någon som kan hjälper och tittar på det om det stämmer?
 
 
Jag vill veta var de bodde i Vallentuna 1830 och födelseåret och datum på Hans Petter Enqvist. Cajsa Greta Hansdotter gifte sig med första make Hans Petter Enqvist sen måste vara hon blev änka ca 1833-1834 eftersom Hans Petter dog därpå året. Sen Cajsa Greta flyttade till Orkesta 1834 och omgift sig med Olof Mattson Nordström f.1791-08-17 i Frösunda.  
 
 
Hoppas att någon som expert på var ort Johan Gustaf föddes i gård ?? Jag hoppas att någon som kan ge mig lite information denna familj Enqvist. Detta är lite saknas fakta om familj Enqvist som jag kunde inte hittade dem.!
 
 
Med vänliga hälsning
Andreas Lindblom