NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 05 april, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 05 april, 2011
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2011-03-12, 15:08
Hej!
Jag behöver er hjälper om en släkting som heter Johanna Sofia Eriksdotter f.1863-06-09?
Hon föddes 1863-06-09 i Finnerödja och hittade jag henne på kyrkböcker på Skaraborgs län, Hova 1884-1894 AI:10 nr 335 och bor på gård som heter Strupkärr. Jag sågs att Johanna Sofia Eriksdotter flyttar till Täby 1885 men jag försöker tittar på vad står där Täby Ö L? Vad står där? Någon som vet om det Ö L? Jag har kollade om inflyttningslängder på Täby 1885 men hittade jag ingen henne?  
 
Konstigt! Måste finns hon med där inflyttningslängder men det finns ingen register på henne.... Mysterium! Det var hittade jag på hennes inflyttningslängder är 1861-1890 i Täby kyrkoarkiv på SVAR. Skaraborgs län, Hova församling står flyttar hon till Täby 1885. Kanske hade jag fel håll om inflyttningslängder?  
 
Någon som kan hjälper mig att tittar på hennes kyrkböcker på Täby ,följer spår om det stämmer flyttar hon till Täby? Eller någon ni har tips till mig som kan jag letar efter henne i Täby? Det skulle vore roligt att veta var bodde hon på gård i Täby! Kanske hon har familj eller arbetade? Kanske ni hittar henne om inflyttningslängder 1885 det möjligt att missade jag eller finns ingen register?
 
Jag är tacksam av er om någon som kan hjälper mig om Johanna Sofia Eriksdotter!
Det blev stopp i kyrkböcker... nu vet jag inte hur ska jag vänder till annan väg om Johannas släktforska...
 
Med vänliga hälsningar
Andreas Lindblom