NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-09-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-09-02
Skrivet av: Christina Skagerborg skrivet 2005-05-08, 21:10
Hej Hans!
 
Jag skrev att jag hittade Josefina under Norrtälje stad (se tidigare inlägg) dvs inte i någon by så inte behöver du vara tjatig!  
 
Vidare sitter jag i södra Sverige långt från aktuellt landsarkiv men känner mig ändå inte vidare inaktiv. Jag har lusläst Stockholms  rotearkiv och kan namnge Josefinas varenda adress, samt vem som bott i samma hushåll eller varit granne med henne. Jag har också spårat alla tänkbara släktingar till henne bosatta i staden.
 
Vad jag efterlyst här är någon med personliga band till Josefina, eller efter så här lång tid, en släkting till någon som känt henne, som kanske har brev eller foton eller som vet var hon arbetade. Den här informationen hittar jag inte i kyrkböcker.
 
Jag är ledsen om du tycker att jag utnyttjar andra mer aktiva släktforskare. Men jag är för det första ny i detta, och för det andra försöker jag alltid hjälpa andra med det lilla jag vet. Jag skulle aldrig anse att någon utnyttjar mig. I så fall svarar jag inte.
 
I släktforskning är det många bäckar små som gäller. Jag är tacksam för att vattnet rinner så obehindrat som det gör på detta forumet. Tack alla som gör det möjligt!
 
Christina