NULL Skriv ut sidan - Lagga

Anbytarforum

Titel: Lagga
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2008-11-10, 11:35
Hej Bo,
 
Tack för att du har skrivit och många information om Greta Edberg. Jag undrar om att Greta fick efternamn är Eriksdotter eftersom hennes far heter Erik. Då flyttade de familjen från Lagga och fick de efternamn Edberg. Greta fick två efternamn är Eriksdotter Edberg? Det blir hennes efternamn borta Eriksdotter istället behöll hon efternamn Edberg? Det kan vara Margareta förkort till Maja. Jag känner mig att det spår rätt till Gretas föräldrar som du har hittade om familjen Edberg. Det är rätt person!!
 
 
 Du skrev att deras dotter Anna Brita föddes i Faringe då måste vara familjen bodde i Faringe början av 1800 talet sen flyttade till Rasbokil,Edeby när fick de en till dotter Greta f.1807-07-07? Var gården som bodde de i Lagga? Var du hittade familjen i Lagga?  
 
 
 
Jag har letade efter familjen Edberg men hittade ingen om dem eftersom letade jag efter Gretas födelseplatsen är Lagga men det är Rasbokil. Det är lite rörigt med familjen Edberg som hittade jag ingen alls familjen.... men skönt att nu är rätt spår som du hittade om Gretas familj!! Skönt!
 
 
 
Hälsningar
Andreas