NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 31 mars, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 31 mars, 2012
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2012-03-31, 18:52
Hej släktforskarna!
 
Jag behöver lite tips av er om oäkta barn? Eftersom letat jag efter min gammelmorfar August Wilhelm Wallbom Andersson f.1879-02-22 i Kårsta,Eriksberg. Han fick efternamn Wallbom från sin mor Josefina Kristina(Christina) Wallbom f.1855-04-15 i Kårsta. Jag vet inte varför fick han efternamn Andersson som fick han växte upp hela sitt livet fram sin död 1966 då upptäckte jag gravpappret från min framlidna farmor som skötte familjegrav på Össeby-Garn då stod där August Wilhelm Wallbom Andersson då letade jag efter HFL på Kårsta och Össeby-Garn 1879-1930 talet då det fanns hela tiden stod där Wallbom Andersson när blev han barn till vuxen.  
 
 
Josefina Wallbom flyttade till Stockholm 1880 med sin son August Wilhelm men hittade jag hennes folkräkning 1880 då stod där August uppfostrades i Össeby-Garn. Jag undrar över det, vem bodde han hos... Jag har försökte letat efter hans inflyttningslängder 1880 på Össeby-Garn trots han var 1 år gammal men det finns ingen register på hans namn och blev han försvunnit från register eller? Jag kan inte letar efter honom på HFL i Össeby-Garn 1880 som vem bodde han hos fosterfamilj eller faders familjen? Lite mysterium!  
 
 Jag vet inte hur ska jag letar information om oäkta barn som fader till min gammelmorfar August Vilhelm? Någon av er vet hur ska jag letar efter bouppteckning eller någon som kan jag letar efter arkivet på Augusts fader?  
 
 
 
Jag hoppas att någon av er som kan information till mig om jag kan letar någon som hittar arkivet om August Vilhelms fader eftersom fick han efternamn Andersson som det fick jag undrar över det... Jag vet att det är svårt att hittar fader som flesta av dem hade oäkta barn som kunde inte att letar efter sina fäder.... men kanske liten chans att letar efter Augusts fader kanske denna efternamn Andersson... Det är inte så lätt att letar efter fader men måste man ha detektiv och följer spår dem.
 
Det finns möjligt att domboken som man letar där eller?  
Jag har hittat hans födelsebok 1879-02-22 i Kårsta står där fadder som det fanns med Carl August Andersson vid Libby, Össeby-Garn. Eftersom det fanns ingen erkänd fader utan bara fadder... det gör mig mycket nyfiken att min gammelmorfar fick efternamn Andersson... Lite mysterium!  
Jag hoppas att jag får hittar en ledtråd och ett nytt information från er! Håll tummarna!
 
 
Med vänliga hälsningar
Andreas Lindblom