NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-03-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-03-27
Skrivet av: Fredrik Blomquist skrivet 2003-04-09, 09:57
Hej igen.
 
Skulle bara lägga till lite. Jag vet att jag har lagt ut information om de flesta av de här grenarna förrut, så det känns lite onödigt att dubblera mig allt för mycket.
Lars Larsson i Bogärde, död ca 1679 finns med i någon tidigare uppställning, likaså hans son Erik Larsson i Bogärde. Hans hustru Karin Andersdotter (1633-1704) som var dotter till Anders Staffansson i Svina har jag också presenterat i något äldre inlägg. Deras son Erik Ersson i Bogärde (1671-1756) var gift med Margareta Larsdotter, född 1671 i Håksbo och död 1734 i Bogärde finns om jag inte missminner mig med i någon tidigare uppställing.
 
Sonen Lars Bosaeus, född 1695 i Bogärde (du kan få datum senare, fast hans finns säkert i Idestam) flyttar från 1737 Harbo, jag har inte hans dödsdatum, någon annan här kanske har det.
Hans hustru Catharina Halsenius går säkert att få fram fler uppgifter om. Fadern var Georg Halsenius, modern Anna Brumelia, farfadern Olof Halsenius, morfadern Erik Brumelius och mormodern Elisabeth Simtelius. Uppgifterna där borde kanske ligga under Huddunge, eftersom både Georg och Olof Halsenius var prästmän i Huddunge. De stammar från byn Hallsjö i Huddunge.
 
M.v.h. Fredrik