NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 06 februari, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 06 februari, 2010
Skrivet av: Birgitta Nordblom skrivet 2009-03-31, 18:45
Hej, Monika!
Grufdrängen Anders Malmsten, vilka är hans föräldrar? Forskar själv på släkten Malmsten och har kommit en bit bakåt i tiden, men tycker även det är spännande att se släkten framåt. Kommer Carl Malmsten och [hans författande sondotter] från denna Upplandssläkt?
Min ffmfm är Brita Malmsten (g.m. grufsmed Per Sjöberg) f.1770 på Kyrkby ägor, Film, d. 1849 i Film.
Hennes föräldrar är Eric Malmsten, grufdräng, f. 1728 på Kyrkby ägor, d. 1778 i Film och h.h. Margareta Olsdotter And, f. 1726 i Film, d 1778 i Film. Har kommit ytterligare 2 generationer bakåt, men det tycks vara min Eric Malmsten f. 1728, som först tagit namnet Malmsten. Ett av hans yngre syskon, Johan, står också som Malmsten, medan de övriga syskonen inte har kallat sig det, vad jag kan se.
                                                 Mvh, Birgitta Nordblom.
 
Då vi inte diskuterar levande peroner på Anbytarforum har jag justerat inlägget med det som står innanför hakparentesen. Är det någon som vill svara på just den frågan får det ske vid sidan av detta forum. Mvh Jonas Magnusson/Moderator Uppland