NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 06 oktober, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 06 oktober, 2011
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2011-10-05, 20:13
Hej Monica!
Tack för ditt uppgifter som du hjälpte åt mig om Sven Mattsson om dödsnotis som hittade jag nyligen. Kul att du hjälper mig om Sven Matsson! Han dog i Rödlöga, det stämmer. Jag har försökte letade efter kyrkböcker om Sven Matssons födelsenotis men det är saknas på kyrkböcker. Tråkigt! Jag är mycket nyfiken om Svens föräldrar och lite bakåt tiden längre men jag vet inte hur ska jag letar efter kyrkböcker på Estland om det finns idag eller svårt att hittar om Sven Matssons föräldrar och syskon som härstammar från Estland står i boken som blev jag nyfiken och spänning om det skulle vore kul att följa spår dem fram till Estland flyttade till Blidö men bodde de kort tid på Svenska Högarna, det är nära Blidö? Svenska Högarna ligger det så nära Blidö och Furusund?
 
 
Det är saknas kyrkböcker som det finns om Sven Matsson som bodde i Rödlöga början av 1800 talet fram till 1818 på registerort, lite konstigt. Det finns 1819-1823 som det finns registerort som hittade jag Sven Matssons änka Stina Jansdotter med familj, det stämmer släktträdet som hittade jag förut. Sven dog 1818. Jag har letade nyss kyrkböcker om Blidö lite tidigare men det finns ingen om Rödlöga eftersom det hela släktingar som bosatte sig i Rödlöga också. Vet du något som kan jag tittar på kyrkböcker från Estland som motsvarar här i Sverige? Jag hittade kyrkböcker på SVAR om Blidö.  
 
Jag ska sänder till ett bilden på här från SVAR som hittade jag hela familjen utan Sven Matsson som redan dog. Det finns ingen information om födelsebok om honom trots det finns ingen om hans 1777. Blidö 1819-1823 sid är 52 Rödlöga. Hoppas att kan jag forskar lite mer bakåt tiden från Svens föräldrar! Spänning!
 
Andreas L
 
(https://forum.rotter.se/discus/messages/44/337305.jpg)