NULL Skriv ut sidan - Stina Thunholm född 17790706

Anbytarforum

Titel: Stina Thunholm född 17790706
Skrivet av: Eva Flink (Eva) skrivet 2001-06-08, 21:47
Hej Susanne !
Det var ju synd att det inte var rätt Stina. Jag kollade hennes dödnotis och där står det att hon blev 48 år 2 mån och 15 dagar. Uträknat så får jag det till att hon då ska vara född 7-7-1780. Jag har sökt i samtliga register som Nyköping-Oxelösunds Släktforskarförening har och jag får inte träff på någon Stina/Kristina med det datumet. Det närmaste jag kommer är en Kristina född 1-7-1780 i Brantbäcken, Lid, Södermanland och en Margareta Kristina född 28-7-1780 vid Juresta rusthåll, Ludgo, Södermanland samt Anna Kristina född 16-7-1780 i Klockargården, Spelvik, Södermanland.
 
Sökte efter andra Thunholm och fick träff i Ludgo, det var trädgårdsmästaren Anders Thunholm som fick en son vid Malma säteri den 13-3-1784. Han kan ju vara släkt till din Stina, han är troligen inte fader till henne då han gifte sig i Bärbo 1782... Å andra sidan kan det ju vara hans 2:a gifte så omöjligt är det ju inte.
 
Vet du varifrån hon kom när hon flyttade in i Bärbo, jag såg i vigselboken att hon stod noterad som piga vid Täckhammar ?
 
Lycka till.
Hälsningar Eva