NULL Skriv ut sidan - Fredrik Spång född 1866 i Örebro län

Anbytarforum

Titel: Fredrik Spång född 1866 i Örebro län
Skrivet av: Peter Karlsson (Peterk) skrivet 2002-12-15, 11:04
Jag har bara tillgång till folkräkningen (som finns för 1890 och i vissa län för 1900) - jag tror (om du vill undersöka familjen ovan) att du får gå framåt från 1890-talet i Vesterhult, Örebro församling och se vad det blir av dem.. Är dom kvar där år 1900 (som det verkar) så bör dom väl gå att finna i de SCB-utdrag som finns för 1900 att låna på mikrofich?..
-Du verkar ju chansa lite här - vem är din morfar - enklast kanske är att att gå på det du säkert vet om honom (född ett visst datum i Södermanland någonstans förmodar jag).. Dopbok och församlingsbok för den församling han är född i bör ju ge födelsedatum och församling för hans föräldrar också. (Du får väl gå den väg som verkar enklast)
Mvh/Peter
 
 
Såg nu att det visst är Överselö som gäller då du ställt en ny fråga där (http://forum.genealogi.se/index.php?topic=31530).. Eftersom det nu framgår att din morfar är född först 1917 så lär väl åtminstone inte modern född 1864 komma i fråga; har du uppgift om att fadern är född 1866 så kan ju detta vara rätt man - men då omgift.