NULL Skriv ut sidan - Släktforskarförening

Anbytarforum

Titel: Släktforskarförening
Skrivet av: Anneli Hagman skrivet 2001-03-26, 21:32
Okej, Elisabeth, då förstår jag lite bättre. Och jag förstår också din farhåga att experterna skulle hålla sig till enbart listan.
 
Jag kan bara tala för mig själv i det här fallet, men jag besöker Anbytarforum flera gånger dagligen OCH är med på en e-postlista. Jag bidrar med det jag kan bidra med lika mycket på båda ställena. Jag favoriserar eller föredrar inte det ena framför det andra. Och så tror jag det är för de flesta listmedlemmar. Jag tror också att e-postlistor snarare berikar Anbytarforum än utarmar det, eftersom de kunskaper man skaffar sig listvägen också kan komma Anbytarforums användare till del den dag då just den kunskapen efterfrågas.
 
Det är också min övertygelse att de som är specialintresserade av ett visst geografiskt område knappast kan avhålla sig från att delta i Anbytarforums diskussioner om det området. Därtill är intresset alltför stort. Ingen risk att sockenexperterna uteblir alltså.
 
Summa summarum: Det ena utesluter inte det andra och ju fler informationsvägar desto bättre. Eller hur?
 
För övrigt, Gösta, var det inte min id? att starta en lista för Gnesta-Trosa. Jag ville bara dela med mig av mina positiva erfarenheter av e-postlistor. Och jag vidhåller att listor kan vara ett bra komplement. Jag har i alla fall fått massor av värdefulla kontakter, oskattbar information och till och med goda vänner både via e-postlistan och Anbytarforum. Och skulle inte för mitt liv vilja vara utan något av detta. Punkt.
 
/Anneli