NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-04-15

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-04-15
Skrivet av: Martin Casterud skrivet 2001-01-23, 14:22
Hej alla Vingåkerforskare!  
Jag söker uppgifter om en av mina anfäder, mästersmeden Olof Schiesholm [Schefholm] och hans hustru som bodde i Östra Vingåker fram till omkring 1756 då familjen flyttade till denna socken. Alla uppgifter är av intresse! Enligt uppgift var Olof född 1708 i Skedevi socken. Olofs andra hustru, min anmoder, hette Annika Eriksdotter och var född 1735 i Vingåker. Tillsammans hade de barnen Stina Lena, född 1761 i Vingåker, och Sara Katarina, född 1763 på Stens bruk i Kvillinge socken. Innan hade Olof varit gift med en Brita Eriksdotter och hade med henne barnen Olof, Erik född 1730 i Vingåker, Lisa född 1747 i Vingåker, Charlotta född 1751 i Östra Vingåker, Anna Maria född 1751 i Östra Vingåker, Daniel född 1755 i Östra Vingåker och Klas född 1756 på Forssa Bruk i Östra Vingåker. Alla uppgifter om denne Olof Schiesholm [och hans famlij] som gäckat mig en längre tid är av intresse!  
Mvh  
Martin Casterud  
[Då denna familj flyttat mellan socknarna Östra och Västra Vingåker hoppas jag att det är ok att ställa frågan i bägge diskussionerna!!]