NULL Skriv ut sidan - Ösmo

Anbytarforum

Titel: Ösmo
Skrivet av: Josefine Lindroth skrivet 2014-12-14, 22:27
Tack för svar!
 
Camilla; det som är grejen är att det i tex Atlingbo församling (Gotland) står det att Olivia Hejdenberg flyttar till Ösmo 1919 men i själva verket flyttar in till Nynäshamn. Där i inflyttningslängden står det pag. 391 i församlingsboken men det finns som sagt inga församlingsböcker, och i Ösmos bok står hon inte.
 
Christina; jag söker Vilgot Harg (f 1876 Jakob förs) som ska flytta från Katarina församling till Ösmo 1913, Nynäshamns flyttningslängd 1912-1918 s.33 (vet inte riktigt hur man korrekt källhänvisar, men hoppas detta duger).
Jag söker också hon som senare blir hans hustru, Arvida Olivia Hejdenberg (f 1895 Lojsta förs).
Hon flyttar som sagt till Nynäs 1919 från Atlingbo (Nynäshamn flyttlängd 1919-1938 s.9).
 
Jag försöker ta reda på hur och var familjen bodde i antingen Nynäs eller Ösmo (där jag inte hittar något) efter inflyttningarna 1913 och 1919. Nästa spår jag hittar är i Rotemansarkivet 1925 då familjen flyttar till Botkyrka från Ösmo och då är paret gifta med två barn, Arne Georg (f 20/5-1921 i Nynäs födelsebok 1912-1925 s.109) och Eva Linnea (f 24/12-1922 i samma bok s.120). Vilgot Harg verkar bara vara far till dottern där det vid födseln står att modern är ogift, så jag undrar när och var de gifte sig.
Det som också är lite oklart är att vid inflyttningen på Arvida Olivia Hejdenberg står det att hon flyttar med barn (alltså innan Arne och Eva föddes) som det senare i rotemansarkivet inte nämns någonting om.
 
Som sagt, jag blir jätteglad för vilken hjälp som helst