NULL Skriv ut sidan - Tystberga

Anbytarforum

Titel: Tystberga
Skrivet av: Jenny Moussa skrivet 2015-09-18, 17:26
Nu har jag fastnat rejält. Undrar om någon här forskat på denna släkt: Per Persson f 1767 o maka Maria Larsdotter f 1776. Deras barn: son Anders f 1797-11-04 Tystberga (grenen som jag är släkt med), dotter Christina 1801-08-14 Tystberga (henne har jag kunnat följa bakåt till hon är ca 15 år o då är hon piga i Runtuna, Stora Axmora men sen vet jag inte bakåt. Hade hoppats på att komma åt vart föräldrarna tagit vägen den vägen. Son Per ev Peter 1803-11-17 Tystberga, dotter Maria 1806-09-08 Tystberga. Familjen ska ha flyttat från Tystberga, Långängsstugan till Turinge mellan 1806 o 1810, men där finns de ej. Har även letat igenom Tystberga 1810-1815 för att se om de flyttar tillbaka, men ej det heller. Runtuna har jag prövat också, men där finns de inte heller för tidsperioden. Har även letat på myheritage o ancestry o den enda som det finns något om som jag kunde hitta var dottern Christina, men där kommer jag inte längre bakåt som sagt. Är det någon som vet något mer om föräldrarna o resten av barnen, förutom Anders, för honom har jag forskat klart om.