NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2014-06-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2014-06-17
Skrivet av: Margaretha Axelsson skrivet 2014-06-05, 00:26
Hej kära släkting!
Känner inte till några sajter. Datorn är en delvis främmande värld för mig, men tänk vad motivation kan göra. Har läst ditt förra förslag om kriget i Pommern och 1809-års krig i Finland. Historia roar mig. Ska kasta mig över dina nya ex i morgon.
Har ägnat dagen åt Gustava Maria Olsdr f 1745, gift med Per Persson i Grova i Björkvik. Genom nätet fick jag äntligen uppg. var hennes fam kom från.
Jobbade med Olof Eriksson f 1706 i Nimtorp och konstaterade att uppg. på nätet måste kollas noga.( Nämner det för jag såg att du tagit upp den äldre Olof Persson i Nimtorp. Verkar som vi har gemensam släkt även där.)
Olof Eriksson var gift två gånger. Vb 1728( C:2 s 317) med Maria Jonasdr. f 1709 i sept  död 1730. Vb 1732 med Maria Eriksdr från Västergården Remröd.(C:3 s 173).Hon var f. 1709 hon också men hela fb finns inte med.
Ska försöka klura ut vem hon var dotter till, men det vimlar av Erikssöner och döttrar som dv.
 
I inlägget 2013-03-19 skriver du om J-O Waldners antavla i samband med Olof Persson i Nimtorp.En dum fråga: Är jag släkt med honom också?
Blev släkt med Carl Lidbom häromdagen.
God natt
Margaretha