NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2011-02-28

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2011-02-28
Skrivet av: Gunnel Ståbi skrivet 2010-04-26, 17:32
Hej Anne-Mai och Hans Olof!
 
Tack Hans Olof för att du hittade Hindriks föräldrar. Det är säkert rätt och att man kan anta att Stina flyttade hem till Hindriks föräldrar när han dog. Med lite tur kan vi komma bakåt med Hindriks hustru Christina och kanske även med Hindriks far med samma förnamn. Jag tittade lite hastigt, just hemkommen från jobbet, i hfl innan den Du angav, men hittade inte Eneby Torp. Ska leta vidare även om det är svårt när man kommer så här långt bak i tiden.
 
Anne-Mai!
 
Tack för att Du svarade igår. Sedan dess har det gått framåt för oss båda (tror jag). Vi fick ju Hindriks föräldrar som ingen av oss hade.
 
Jag har endast fyra barn till Nils Olof och hans hustru. Om du vill del med Dig vill jag gärna ha de återstående sex. Jag gav nog upp efter Karl Otto som är ana till min man. Tack för Din mans anor, ska föra in dem, man vet ju aldrig när man behöver alla personer.  
 
Om jag förstått rätt är Nils Sjökvist far till Anna Katarina. Om han är bördig från Kalmar kan det kanske visa sig att jag har gemensamma släktingar med honom. Jag är själv från Kalmar med lite spridda anor i Småland. Ska läsa diskussionen om honom.
 
Hälsningar
Gunnel