NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2011-10-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2011-10-10
Skrivet av: Elizabeth Johansson skrivet 2011-05-13, 10:11
Hej Hans Olof!
 
Tack för din tanke kring Greta Andersdotter. Jag har bara tillgång till Genline och där finns inga in-och utflyttningslängder för Sankt Nicolai 1814. Därför kan jag inte se var i Nicolai församling Greta kommer ifrån och om hon var piga även där hos Erik Ersson och hh vet jag inte. Men Erik gifter sig sen med denna piga när hustrun Cathrina avlider. Jag har letat i FB för Nicolai och inte funnit denna Greta så något märkligt är det med henne och även Erik eftersom han har två födelsedatum. Erik finns i FB för Sankt Nikolai, födda C:38, sid 87. Där är han född 1773-08-27 men 1773-04-07 finns inte. Så även här är det något som inte stämmer?
 
Jag vet inte hur jag ska gå vidare för att kunna spåra Gretas ursprung, men har du något förslag/tips tar jag tacksamt emot det. Jag har även letat via www.Scangen.se och där fick jag en träff på DISGEN/DISBYT att någon person har en Greta Andersdotter i Bergshammar förmodligen i sin databas. DISBYT har jag inte tillgång till så jag kan inte få något tipps därifrån heller. Detta verkar vara ett svårlöst fall.  
 
Hälsningar från Elizabeth