NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2014-01-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2014-01-10
Skrivet av: Glenn Östen skrivet 2014-01-02, 13:44
Hans Petter.
Jeg har lest en del der uten å bli så mye klokere.
Når det gjelder DNA tester har jeg lest en del om det, og må finne ut hvem som passer meg best, det er mange forskjellige typer tester.
 
Men jeg har lastet opp på photobucket ett bilde fra Husforhör som jeg synes er av intresse. (Vet ikke åssen man laster opp bilde her)
Bilde er fra Husforhör i Skee 1835-1845 sid 355
http://i871.photobucket.com/albums/ab276/oesten/Slekt/Skee_AI6_1835-1845_Bild_18 9-sid_355.jpg
Første personen er Wilhelmina og under henne er hennes sønn Johan Jacob Gustafson født utenfor ektenskap.
Nummer 3 er Christian Wilhelmsson og nummer 4 er Anna Maria Persdotter.
Her kan man se at Wilemina flytter til Gaddstugan i Nederberg i 1840, og Anna Maria Persdotter flytter også til Gaddstugan i 1840.
Med tanke på at Anna Maria Persdotter i 1842 flytter til Södra Slön hvor også Wilhemina hadde flyttet til, og senere flyttet begge til Björke hvor Anna Maria dør, så må disse være i familie.
 
Når Johannes sønn av Wilhelm Korsgård som Viktor Hansson nevner ble døpt i 1816, så heter også moren Anna Maja, det samme som Wilhelmina når hun ble døpt 2 år etter.
Det er først ved dåpen til Christian at moren heter Anna Maria og hennes patronym blir innført som Persdotter og det i etterkant.