NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-08-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-08-02
Skrivet av: Siv Lonnoy skrivet 2006-09-06, 18:55
Hjärtligt tack för det snabba svaret !  
Hur kunde Anders Gustaf bo kvar som f.d. torpare i flera år. Kunde han ha varit sjuk eller bortrest? Barnen måste ju ha placerats av någon anledning. Han skall ha haft kontakt med sina barn åtminstone de första åren. Enligt mina upplysningar hade han tre flickor och en pojke. Förutom Anna Amanda så var det Matilda Sophie född den 16/3 1857 i Nolinge, Augusta som flyttade till Amerika och gifte sig med en Peterson samt Carl Axel Knut f. den 12/1 1861 Hörningsnäs, Grödinge. Han emigrerade till New York i unga år. Kan det ha blivit något fel i kyrkböckerna som sedan rättas till eller fel vid folkräkningen ?
 
Catharina Andersdotters far lär ha varit häradsdomare. Han föddes i Taxinge den 17/9 1777 och dog i Vårdinge den 3/2 1836. Han hade gjort mycket för socknen och fått en minnessten uppförd efter sig ?? Hur kan man kontrollera sådana uppgifter ?  
 
Jag vet inte än riktigt hur jag ska komplettera min mors uppgifter. Hur mycket finns på nätet ? Jag bor i Frankrike och när jag åker till Sverige blir det inte tid över åt arkiv !
 
Hälsning
 
Siv Lonnoy