NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-12

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-12
Skrivet av: Fredd Holm skrivet 2005-04-28, 14:58
Per Thorsell: Jag har just läst igenom tidigare trådar, jag hittade mycket intressant. Min kusin och jag forskar i samma släkt.  
I min förfrågan syftade jag mer på om det finns några som vet något om dem från tiden då de levde som man kan sammanställa till en biografi, material som kan användas är t.ex. gamla berättelser, om man har hittat gamla dokument eller foton etc, saker som finns kvar efter dem osv. Gotthard och Josefinas grav finns för övrigt vid Mellösa kyrka. Det är ju inte så hemskt längesen som Gotthard och Josefina gick bort så de som har bott i Hälleforsnäs med omnejd bör känna till dem eftersom Gotthard var med byggmästaren Theodor Andersson i Hälleforsnäs och byggde i alla fall en hel del villor (skulle vara roligt att veta vilka hus han varit med och byggt och om det kanske finns bilder eller dokumentation från detta). Josefina sedan ryckte in lite överallt där det behövde lagas mat. (kanske är lite fel ställe att fråga om detta på, men det vore roligt att veta lite mer än det man har fått berättat för sig).
 
Mvh, Fredd