NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2015-03-23

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2015-03-23
Skrivet av: Camilla Eriksson skrivet 2012-08-26, 13:36
Pigan Johanna Sofia Blomqvist, född 1840 27/6 (trevlig födelsedag!) i Björnlunda. Hon kom 1861 från Norrby pch dit kom hon från Gåsinge socken 1860. Det är kvinnan på raden under som flyttar in från Gåsinge, som är en närliggande socken. Jag vet inte vad du menar med Landa, men platsen mor och son befinner sig på är Torfsätter. Du kanske refererar till födelsesocken för den nästkommande, obesläktade pigan, hon som kom från Gåsinge? Hon var född i Länna socken.
Mor och son var 1863- 64 skrivna på socknen, och flyttade 1864 till Näs soldattorp, där Johanna Sofia gifter sig.
 
Sedan vet jag heller inte riktigt om du vill ha hjälp med att hitta Gustaf Teodors födelsenotering från 1863 10/9 eller Johanna Sofias enligt datum ovan.
Gustaf Teodors födelse finns i Björnlunda C:5 just det datum som anges i hfl. Han är barn nr 37 född under året.
Johanna Sofias födelse finns i Björnlunda C:2 sid 316, längst ner på sidan (barn nr 16). Hon föddes i Smedstorp som dotter till arbetskarlen Per Blomqvist och Eva Gustava Persdotter.
Jag har en del uppgifter om hennes anor då familjen dök upp i en uppdragsforskning jag gjort.