NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 19 november, 2015

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 19 november, 2015
Skrivet av: Camilla Eriksson skrivet 2015-11-05, 19:12
Jag har också bra koll på Lars Eriksson i Melingen, som är ana till mina kusiner. Jag snurrar runt för fullt i Björkvik, men kruxet är att jag har rätt många olika släkttrådar i socknen vid skiftet 16- 1700-tal, och nu hittar nya ledtrådar som jag börjar anteckna och så halkar jag iväg på något annat spår. Jag ser mest ut så här:  
Försöker avverka ett papper i taget för att få ordning på alla Björkvikare, och rotar just nu i Munkebo efter en morgon i Ottekil.
 
En komplettering till dina uppgifter är att Margareta Andersdotter som var dopvittne 1701 bodde i Eneby i Halla. Där pågår fortfarande kartläggning av släktkretsen (jag härstammar från Olof Andersson och Anna Persdotter). Jag lutar också åt att Olof Andersson, Ingeborg Andersdotter och Margareta Andersdotter var syskon, och i syskonskaran ingick troligen också Nils Andersson som kom från Berga vid vigseln 1706 30/11 med Marit Larsdotter (de fick tre döttrar i Hanstorp mellan 1710 och 1716). Men detta är ännu bara obekräftade hypoteser.