NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-02-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-02-05
Skrivet av: Sven-Åke Persson skrivet 2008-02-05, 01:40
Hej!
Jag söker Kusken Johannes Jönsson vid Hagbyberga i Björkvik. Han kom till Hagbyberga 1859 från Täckhammar i Bärbo 0ch stannade vid Hagbyberga ända till 1895.
Han gifte sig 1866 med pigan Gustava Andersdotter f. i Björkvik 1817. Hon hade varit piga vid Hagbyberga sedan 1843 Hon dog 1881 och hon hade inga barn.. men släktingar: Syster Anna Zakrisson -  med sonen Samuel Johan Zakrisson.
                                              Syster Brita Christina - med dottern Augusta Mathilda
                                              Broder Anders Andersson - med tre barn: Anders Gustaf Nylund
                                                                                     Axel Robert Andersson
                                                                                     Elin Maria Venström
                                              Broder Gustaf Andersson - med sonen Johan Oskar Carlsson
                                              Broder Johan Andersson.
 
Kuskens Johannes Jönssons oäkta son i Bärbo Johan Henning Westberg.  
 
Dessa nu namngivna delade på arvet efter Johannes Jönsson.
 
Min önskan är mycket stor att finna ett fotografi på min morfars far Kusken Johannes Jönsson.  Han var född i Kågeröd Malmöhus län 1823-10-17. Han levde ända fram till 1906. Sista tiden bodde han hos sonen i Bärbo och dog där.  
 
Vänligen  
Sven-Åke Persson