NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2014-03-23

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2014-03-23
Skrivet av: Martin Edgélius skrivet 2014-03-10, 10:55
Som sagt Camilla, vad skulle man göra utan dig.  
 
Trevligt med ett födelsedatum för nr 10 Nils Larsson. Var han bara 19 år vid vigseln? Det får sägas vara tämligen ovanligt. Har du någon idé om varför de hamnade i Heby i Lerbo sedan?  
 
Angående 26 och 27 så måste jag tyvärr erkänna att jag blivit lite vilseledd av ett inlägg som du gjorde här i Bettnatråden den 21/9 2002. Då skrev du att Lars Jonssons hustru Karin var dotter till Johan Andersson. Jag hade ju noterat att det stod Johan Eriksson i födelsenotisen men jag tänkte att det kanske var en felskrivning. Din Johan Andersson får ju fel efternamn i dödboken. Men du har alltså ändrat uppfattning om det?
 
Uppgifterna om Tyres Tyresson d.ä. och d.y. hade jag redan. Jag skrev bara inte ut dem. Så även för Olof i Avrad/Stensjös föräldrar. Ulf får dock mer än gärna komplettera. Olof Simonssons hustru skulle jag till exempel vilja veta mer om men där kanske jag skriver ett separat inlägg i Stora Malmtråden snart.  
 
Sen undrar jag en sak. Jag hittade en dödsnotis i går, för en änkehustru Kerstin Olofsdotter i Skenala. Hon dör 7/8 1771 och uppges vara 71 år gammal. Åldersmässigt så stämmer det in på en tänkbar hustru till Erik Jonsson i Skenala 1691-1768. Kan Eriks första hustru Karin Nilsdotter från Lindby i Björkvik ha dött och Erik gift om sig?