NULL Skriv ut sidan - Lindholm, Josefina Vilhelmina

Anbytarforum

Titel: Lindholm, Josefina Vilhelmina
Skrivet av: Mårten Swärd skrivet 2008-11-10, 08:58
Hejsan!
Jag undrar om det är någon som har Genline som skulle kunna hjälpa mig att kolla några saker? Jag har abonnemang hos SVAR och AD men där finns de böcker jag är ute efter inte med tyvärr..
 
Jag är på jakt efter en person, Josefina Vilhelmina Lindholm född 1827, en utav trådändarna jag har att nysta i är att fadern ev. kan vara en Jan Erik Olsson Lindholm, han vigs enligt registren år 1826 i Adolf Fredrik.
 
Jag undrar om det finns någon som skulle kunna tänka sig kolla Adolf Fredrik vigsellängd El:2 sidan 358 och se om det finns någon hänvisning till husförhörslängden och även kolla husförhörslängden för år 1827 för att se om han får någon dotter då..
 
Jag har nu lyckats få ett nytt spår i jakten på information om en persons födelse.. Hittade en Josefina Vilhelmina Lindholm som jag letat efter länge länge! Där stod hennes fars namn och yrke också vilket iaf är ett litet steg till mot en lösning av gåtan..  
 
Är det någon som skulle kunna hjälpa mig att förstå vad jag ser på denna sida?
http://www3.ssa.stockholm.se/Bildarkiv/Egenproducerat/SE-SSA-0809/Barnhuspdf2008 /06_05791.pdf
 
Högst upp på sidan står ju ett nummer, 5791 och sedan står det ytterligare ett nummer i texten 5799. Vad betyder dessa?
 
Framför faderns namn står det också ett nummer 41, Vad betyder det? Finns det något register över föräldrarna?
 
Sedan är det några ord som jag inte kan tyda.. Mellan 1827 och 5799 står det något, kan någon se vad?
Sista raden på sidan 1841 Juni, vad står det i den anteckningen?
 
Jag skulle bli enormt tacksam för denna hjälp och tackar på förhand!
 
Mvh Mårten