NULL Skriv ut sidan - Fogelberg, Carl Johan Fredrik & Anna Christina Charlotta

Anbytarforum

Titel: Fogelberg, Carl Johan Fredrik & Anna Christina Charlotta
Skrivet av: Rolf Hertzman skrivet 2010-05-11, 13:01
Jag hittade mer i Disbyt, den tjänst som finns hos www.dis.se. Jag är medlem och kan se mer än vad ickemedlemmar kan. Det finns en del anor har jag sett.
Ett tips, gå in och sök, du kan då se vem som har lagt ut informationen och skicka mejl till den personen och be om uppgifter.
Ett annat tips är att gå med, det kostar omkring en hundring per år och det finns drygt 20 miljoner poster utlagda, många är om samma person.
Sök på nätet direkt, jag har inte gjort det.
Prova gratistjänsterna som www.myheritage.com där du får lägga upp 250 (tror jag) namn som sedan matchas mot andra träd, det är gratis, fler namn kostar mer.
 
Gå in på Demografisk databas södra Sverige, DDSS
www.ddss.nu
 
klicka på datbaser, vigda.
Sök först med att skriva in årtalet 1879 på Från till vid datum
skrev in efternament Fogelberg
och du får fram att han har varit gift tidigare nu när han vigs vid Ingrid Svensdotter.
Du kan söka vidare i DDSS, han flyttade ju till Lund efter barnhemmet. Det är den här personen som gifter sig.
 
En notis som finns med:
 
Trenne klanderfria lysningar och intet hinder finnes för detta äktenskaps fullbordan genom vigsel enligt lysningsattest af Kyrkoherde Fr. Th. Gustafsson i Kågeröd utfärdat d 28 nov. 1879. Attest derom afsänd till Pastors Embetet i Kågeröd d 28 nov. 1879.
 
Rolf