NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-08-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-08-19
Skrivet av: Sweneric Andersson skrivet 2001-08-28, 12:57
Hej
 
Jag söker efter min MF F Karl Gustaf Abrahamssons föräldrar Karl Gustaf föddes  1 nov 1859 i Adolf Fredriks försl. Stockholm av okända föräldrar och inlämnade till allm barnhememt den 2 nov. s.å. för 300:- moderns ålder 18 år. Vilka var dessa föräldrar som lämnade in sitt barn? uä barn naturligtvis.ade man inte råd att ta hand om barnet. Flickan -modern kom hon från ett finare hem och fadern en vanlig dräng. eller tvärtom?  
Allm . barnhemmet hade inga uppgifter om förfäldrarna. Stads arkivet inga uppgifter. Hur ska man kunna gå vidare.  Jag vill veta mera. mantl. ?
 
Namnet Abrahamsson kommer sannoligt från modern elller ?  Enl. HFL? Adolf Fredrik fsl. fanns en piga vid namn Anna Maria Abrahamsson  hos bagaren Lind. Det första forsterhemmet som Karl Gustaf A. kom till var en åkeriäg Lind i Örebro.
Efter något halvår kom han tillbaka men  nästa omgående till Kalmar och något år senare till Borgholm där han växter upp.  
 
Frågor man ställer Visste  Karl Gustaf något om sina förfäldrar?  Hade han syskon. Finns det några andra källor t.ex. vem gav allm. BB 300:- 1859  allm. BB måste väl redovisa inkomsterna ?
 
Ja är det någon som vet hur jag ska gå vidare. Det får inte vara stopp här.
 
MVH
Sweneric Andersson