NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 22 september, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 22 september, 2008
Skrivet av: Ingemar Gollungberg skrivet 2008-09-22, 23:27
Jag söker samband mellan faddrar och föräldrar till barn i Resteröd runt sekelskiftet 17-18 hundra enligt följande.
 
Måns Jonsson som fadder 3? mars 1799 Skogsbacken under Stora Höggeröd, föräldrar Hans Eriksson på Stora Höggeröd och Maja Andersdotter.
 
Måns Jonsson som fadder 1802 Lilla Höggeröd, fadern Anders Andersson och modern ? Persdotter.
 
Måns Jonsson som fadder 20 november 1798 Lunden. Fader Anders Ambjörnsson och modern Ingri Johnsdotter (kan modern möjligen vara en syster?)
 
Måns hustru Inger Hendriksdotter som fadder den 15 januari 1798 Lilla Hofhult. Fadern Sven Magnusson och modern Maret Nilsdotter.
 
Inger Hendriksdotter som fadder den 10 juli 1798 Slätthult under Finneröd. Fadern Erich Malmberg och modern Börta Torsdotter. Vid detta tillfälle finns även nämndeman Olof Olsson i Finneröd som fadder.
 
Ingrid Hendriksdotter som fadder den 27 september 1803. Fadern Eric Persson och modern Greta Larsdotter.
 
Måns Jonsson och Ingrid Hendriksdotter bodde själva på Lilla Höggeröd där Måns dog 6 december 1804. Ingrid Flyttade till Tjörn efter att först ha flyttat till Hjärtum 1812. Makarna hade även ett barn, Helena Månsdotter fött på Lilla Höggeröd i Resteröd den 8 augusti 1797.
 
Hoppas att någon kan hjälpa mig finna något samband. Jag har fått stopp både på Måns och Ingrid verkar det som.