NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 06 september, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 06 september, 2009
Skrivet av: Maj-Brith Andersson skrivet 2008-12-07, 21:54
Min og. biologiska Farfader har vid ett tillfälle underskrivit att han var fadern och då betalat en del av avgiften när min Fader blev intagen som  Extrabarn på Allmäna Barnhuset i Stockholm under 1 månad när hans og. moder blev sjuk i Bröstböld.
Fadern har senare avvikit men troligen så har Fattigvården i Stockholm sökt efter honom och efter det han blivit hittad.Därefter blivit dömd för utebliven försörjnings betalning
Nu undrar jag om det kan finnas någon möjlighet att min Fader skulle finnas i den bouppteckning som blev gjord när min Farfar sedemera dog ?
Min fader blev bortlämnad som fosterbarn till den Svenska Västkusten vid ca. 1 års ålder och därefter fanns ingen kontakt med någon av de biologiska föräldrarna  
Jag har troligen fått alla data på både min fader och min Farfar från Stadsarkivet i Stockholm Födelse, Gifte , och Dödsdata på båda personerna !
Har även namnen på platserna och Komunerna där dom varit bosatta både som barn och vuxna.
Tackar i förväg om någon skulle vilja hjälpa mig med en upplysning om vad som finns nedskrivet i en bouppteckning.
Gör Maj-Brith Andersson i Leksand