NULL Skriv ut sidan - Centralfängelset på Norrmalm

Anbytarforum

Titel: Centralfängelset på Norrmalm
Skrivet av: Hans Sjöqvist skrivet 2014-09-19, 10:36
Om det kan vara av intresse att se i vilka källor jag tidigare sökt i, så skriver jag ner dem här. Tyvärr har inget Arkiv gett mig någon mer konkret kännedom om vart Stina Brita Ersdotter tog vägen efter juni 1828, när hon lämnades i tjänst hos Postkontrollören Agelin. Det var i varje fall inte hos honom på Quattine Herrgård i Kärnbo som hon städslades. Inte vad man kan se i alla fall.
 
Stadsarkivet: Centralfängelset å Norrmalm, AIa,2 Vol.141 Rulla Spinnhuset (1822-1835) Kyrkobok
 
Stadsarkivet: ÖÄ:sKansli C IV b Diarier över ÖÄ:s kanslis fångar Fångdiarium (1826-1832) Volym 2
 
Stadsarkivet: Cerntralfängelset å Norrmalm, D IIIa 1, Stamrullor gemensam för Straff -och Arbetsfångar (1819-1842)
 
Stadsarkivet: Centralfängelset å Norrmalm D III 65 Diverse konceptregister (1819-1884)
 
Riksarkivet, Justitiekantzlerns arkiv, E III cc Vol. 641 Insända fånglistor Vnrl.l. 1827
 
Riksarkivet: Justitiekantzlerns Arkiv E III cc Vol. 658, Insända fånglistor  Vnrl.l 1828
 
Riksarkivet: Justitiekantzlerns arkiv E III cc Vol. 640 Insända fånglistor   Gävleb.l.
 
Stadsarkivet: Centralfängelset å Norrmalm, E V, Diverse inkommna handlingar, 1 bt (1827-1882)
 
Det här är vad jag kan se från mina sparade lånesedlar från mina besök på Stadsarkivet för länge sedan. Förhoppningsvis kanske någon annan har nytta av att se detta.