NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2015-01-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2015-01-05
Skrivet av: Per Göthe skrivet 2015-04-12, 18:21
Jag tackar än en gång för svaren. Där fins faktiskt 2 st. intressanta persoer i de födseln du nämnde. Det första jag i förbifarten kan ämna är en anan knut jag ännu inte löst (bara halva lösninge). Det gäller då Per Wilhelms hustru vars morfar ju hette Olof Bergensson som jag änu så länge inte fått riktig kläm på mer än att han i Vigseln i Falu Christine kom från Ovanåker. Den morfarn hette Olof Bergensson och kyrkoheden som dök upp som fadder vid det barnets födelse hette ju något intressant vad gäller efteramnet ;) : Joh. Ol. Bergensson, kan ju vara värt att kolla i hedaminnerna (eller vad det nu heter?), sedan borde man ju försöka få tag på den kvinna du referade till som dopvittne Anna Sopha Harh (f. Vallens) . Så det blev ju faktisk 2 st. av dessa dopvitten som kan vara lite intressanta (minst 2) . Jag borde troligen kolla lite i hfl. här som en första sväng, skulle det visa sig att kyrkoherden är släkt med Maria Kataria Margareta Elffors (PW:s hustru) via henes moder Carin Margareta Bergensson så kanske jag äve kan plocka upp hennes faders föräldrar som jag ännu inte fått tag på. Det fanns alltså ännu ett högintressat dopvittne där, me nu har jag visserligen inte kollat Olof Bergenssons barn något vidare.
 
MVH Per
 
(Meddelandet ändrat av Pergot 2015-04-12 19:16)
 
(Meddelandet ändrat av Pergot 2015-04-12 19:17)