NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2015-01-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2015-01-05
Skrivet av: Per Göthe skrivet 2015-04-10, 13:11
Jag väljer att ta ett lågskott nu. Jag försöker få kläm på en Per Wilhelm Hallquist f. i Stockholm 4/1 1792 (enl. Husförhörslängder), me det jag är itresserad av är om någon har tillgång till mantalsregister och genom det kan se om det finns någon Per Wilhelm Hallquist noterad någonstans i Stockholm (helst före 1814, då han flyttat frå Stockholm, kanske redan 1811), den som anges som moder till honom var tydlige änka 1815 (vid PW Hallquists vigsel) hette ju i den vigsellängden Anna Soph. Vallents och bodde då i stockholm, obs! Man kaske inte skalla ta allt för bokstavligt på hennes efternamn/patrionymikon. Men hans far uppgavs vid den vigseln vara Cap: P. Hallquist, men honom är jag intresserad av om han finns i mantalsregisrtren omkr. 1790-1800 i så fall. Den sadelmakare jag tdigare hade uppgift om skulle vara fader har jag numer i stort sett lagt åt sidan (om det ite finns något hoorsmål eller liknande i domböckerna). Olof Hallquist fick f.ö. sina barn med Fredrika Lindgren i Hovförsamlingen,Stockholm och med tanke på när Fredrika födde ena dotter så verkar det i det närmaste ossaorlikt att hon skulle klara av att föda ytterligare ett barn 3 månader senare. Så nu söker jag efter denne Cap: Hallquist och Anna Soph. Vallents i stället.
 
MVH Per