NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2013-02-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2013-02-04
Skrivet av: Frida Liffner Ekenroth skrivet 2013-01-27, 19:38
Vad är det jag ändrar titt som tätt? De uppgifter jag lagt till är de jag fått genom svaren här och att jag dubbelkollade med Vanja var hon fått det ifrån?  
Teori: Sigrid föds i Stockholm 1869 (födelseboken) och ja mamman skriven som 22 och barnet som oäkta. Sigrid säger själv att hon kommit som spädbarn till Norrköping men en bild finns på henne som treåring (ca) sittandes i vad som borde vara hennes mors knä, detta är osäkert eftersom modern är okänd. Därför, var hon verkligen spädbarn när hon hamnade hos Klint i Norrköping? Enligt kyrkoböckerna hittills nej (1882). Vilka är Sigrids föräldrar? Sigrid hette Kullberg i efternamn, vem är Kullberg? Kan det månne vara samma Kullberg i Stockholm som gjort militärtjänst i Norrköping samtidigt som Sigrids fosterfar Samuel Klint. Samma Kullberg som sägs flyttat till Norrköping efter fruns död(osäkert)? Är herr Kullberg Sigrids far? Om jag verkat ändra mig huller om buller, ursäkta, det var i så fall inte meningen.
 
Jag har frågat efter Sigrids familj under Norrköping också, ledsen för dubbelposten, jag blev väldigt ivrig för en stund. Frågan har gäckat Sigrids barnbarn länge och jag söker med ljus och lykta efter någon form av svar, verkar jag förvirrad så är det antagligen för att jag har en tendens att tänka högt när jag skriver. Hur som helst, om någon stöter på Sigrids biologiska föräldrar, vilka de än är, eller annan info är jag tacksam.  
 
(Meddelandet ändrat av Celilas 2013-01-27 21:56)