NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2012-06-20

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2012-06-20
Skrivet av: Monica Andersson skrivet 2012-06-12, 22:55
Hej!
 
Jag vore oerhört tacksam för upplysningar om en fotograf R. (Rasmus?) Ovesén. Han skall ha haft fotoateljé på Hamngatan 15 i Stockholm i slutet av 1800-talet, eller möjligen de första åren 1900.  
Främst är jag intresserad av vilka år han föddes och dog, men om du även har andra intressanta upplysningar om denne person så vore det en trevlig bonus!
 
Någon riktig släktforskare är jag inte ännu, men jag har en stor passion för antika fotografier och ett lika stort intresse av fotograferna som tagit dessa fantastiska bilder. Sätter just nu ihop ett register på fotografer verksamma från 1860-talet till 1910-talet. För personer som är intresserade av att publicera fotografier av gamla släktingar eller dylikt (i böcker, på bloggar, eller Internet i övrigt) är det av vikt att veta hur vida ett foto är skyddat av upphovsrätten eller ej. Därför vill jag gärna ha dödsåret på fotograferna med i förteckningen. Men även övrig information som kan vara av intresse för såväl släktforskare som andra intressegrupper.
 
Jag hoppas att någon här vill ha den stora vänligheten att hjälpa mig med detta och tackar så mycket på förhand!
 
Mvh Monica