NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2012-05-08

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2012-05-08
Skrivet av: Veronika Lindfors skrivet 2012-04-15, 19:37
Hej!
Jag söker efter en Lars Nygren ,och hans ursprung, i Stockholm och håller snart på att ge upp.
Min ana ,Maria Magdalena Nygren f 1810 (Oäkta) på allmänna BB,har en Lars Nygren till far.
Detta har modern, Sara Larsdotter, uppgivit när hon ansökt om understöd till barnet.
De uppgifter som framkommer om fadern Lars Nygern (i ett dokument som fylls i då hon ansöker om understöd) är att han är 30 år (1810) ,att han är uti murarmästar Holmgrens tjänst och att han till barnets uppehälle KAN men VILL icke bidraga.
Hittar honom i en mantalslängd från 1810 då han är dräng hos murarmästare Holmgren i Klara/KUngsholmen qvarteret lappen no 701.
Men sen, inte ett spår varken tiden före eller efter detta.
Nu såg jag i ett äldre inlägg här på anbytarforum från 15 maj 2011 (okänd församling Stockholm) att man nämnt en Lars Nygren f 1780, som far till en Maria Charlotta.Detta kan vara min Lars Nygren,han borde vara född 1780 eftersom han var 30 år 1810. MEN är det någon som kan binda ihop dessa 2,från tiden då han är dräng hos murarmästaren ca 1810 och omkring 1820 då han har hustru och 2 barn och arbetar som bryggardräng?
Hur ska jag få det bevisat att det är samma Lars Nygren?  
Tacksam för alla tips !
 
Vänliga hälsningar Veronika Lindfors