NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2010-08-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2010-08-04
Skrivet av: Åke Holmberg skrivet 2010-07-15, 09:37
Hej Monica
Spännade detta med människor som inte finns i några register. Jag gick igenom folkräkningen med förutsättning född 1867 och hetter något som liknar Fredrik Ludwig och skipade efternamnet i hela Sverige. Men det finns ingen i hela registret som stämmer sedan med född 6 augusti. Men det har hänt förut att barnen inte blev registrerade.  
En tes kan ju vara att han emigrerade redan som ung före 1880 med sin familj eller med någon släkting. En tips från min sida, skicka tillbaka frågan till din kompis och be henne att gå igenom de Amerikanska registren och försöka hitta det tidigaste datumet när han finns registrerad, alltså innan han gifter sig. Det skulle kunna ge oss en ledtråd och minska sök ytan i Sverige. Kan hon inte själv brukar de finns volontärer som kan hjälpa till, typ som här på forumet.
Jag är också lite skeptisk till födelse år och datum, det finns nämligen inknappat på mormonernas söksida men uppgifterna kommer ifrån någon släktforskning och det kan vara lite hur som helst med käll kvaliten. Ifall datumet är plankat så att säga av någon.