NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-01-18

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-01-18
Skrivet av: Jonas Magnusson skrivet 2007-11-30, 20:56
Jag söker två stycken bröder som förmodligen har flyttat till Stockholm under 1850-talet.
 
Den första heter till en början Johan Otto Magnusson f 18340409, men i en hfl några år   innan han flyttar från sin hemvisst i Eksjö så är Magnusson struket och Petersson, efter hans far Magnus Petersson, ditskrivet istället. På GID:17.17.30000, vilket är den sista hfl jag finner honom i, finns en anteckning jag inte förstår mycket av, det kan tänkas stå Norrköping.
 
Men i Döderhults utflyttningslängden från 1855 med GID:17.24.6100 står det Bokbindare gesällen Johan Otto Petersson, #### ### Stockholm}.
 
Jag vet alltså inte vilken församling han kan finnas i, jag vet inte med säkerhet vilket efetrnamn han har!? Hjälp önskas....
 
Sen är det hans yngre bror Gustaf Frans Magnusson f 18370607 som i hfl från Eksjö med GID: 263.27.13700 har en anteckning som jag tolkar som Stockh.. Enligt Sveriges Befolkning 1890 så finns det en Gustaf Frans född 1837 i Eksjö (jag har ännu inte kollat om det fanns ngn mer med de förnamnen född i Eksjö 1837) men han har efternamnet Franzén. Men jag kan inte hitta den personen heller för att bekräfta eller avfärda honom som min Gustaf Frans.
 
Inte här heller vet jag församling och efternamnen kan väl tänkas vara Magnusson, Petersson eller kanske då Franzén!?
 
Tacksam för all hjälp!
 
Mvh
 
Jonas Magnusson