NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2011-02-13

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2011-02-13
Skrivet av: Agneta Darth skrivet 2011-01-23, 21:57
Maud, det tror jag också, men Axel Robert finns senare i mantalsräkningen 1930 i Storkyrko, nyss utkommen från Långholmen där han sitter för 7:e resan stöld. Det var, var han sen tar vägen som är fundersamt. Jag vet att han har dykt upp hos sin syster då och då i Äppelviken och hon brukade ge honom något som han kunde sälja bara han gav sig iväg. Hon betydde nog mycket för honom på något sätt. Han lär också ha stulit sin systersons överrock vid ett sådant tillfälle. Han har också förverkat medborgerliga rättigheter - vad nu det betyder? Väntar på svar från svar.ra.se om det bl a. Svårt att ta sig till Riksarkivet själv när man inte bor i närheten dock. Tack för hjälp och tips!  
 
Ang Karl Gustav då så visst flyttar han till Brasilien, men jag har även en indikation visande på att han ev fortsätter till USA och deltar i mönstringen där. Ska försöka söka vidare om det tipset! Spännande är det, särskilt eftersom vi inte visste att farmors mor hade totalt fyra bröder, tre halv- och en helbror! Det var ingenting man pratade om...