NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-02-16

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-02-16
Skrivet av: Tony Korpenklo skrivet 2008-01-29, 11:33
En lite besvärlig efterlysning här som jag hoppas inte blir alldeles för rörigt...
 
Någon som kan ge svar på den sidhänvisning i församlingsboken del 1 1844-1846 fol. 134 som visas i kolummen till höger? Svårläst då det pekdonet/pincetten håller för texten som hänvisar till nästkommande bok. Något med B-boken och sedan skall sidan anges följt av No. 65. Det ser ut att vara en tio-siffrig sidanvisning men jag kan inte finna det.
 
I Genline finns bara två församlingsböcker upptagen såsom del 1 och del 4 1847-1848 och kan således inte återfinna Lappskon mindre och större för att kanske kunna återfinna änkan och barnbarnet.
 
Änkan jag är ute efter är Anna Lögdberg (gifte sig Lögdberg), född 1788 30/8. Änka efter kassören Johan Lögdberg, född 1782 5/10 i Hässjö i Medelpad. Dottern Sofia Gustava Lögdberg, född 1812 i Tuna i Medelpad, gifter sig med dåvarande lantmätaren Nils Werner, född 1814 i Grythyttan. SGL dör 1858 och Nils gifter om sig 1859 med Charlotta Sofia Björk 1859. Har kikat i vigselboken i denna församling men de synes varit bosatta i en annan församling och möjligen att hans första hustru dör där också?
 
Familjen Werner flyttar in till församlingen 1845 28/7 från Sundsvall och till Lappskon större No 4 men jag kan inte återfinna dem där. Dottern Fanny Werner, född 1837 14/12 finns i alla fall hos sin morfar och mormor och utan angiven sidan från flytten dit till sidan 134.
 
Nils Werner finns upptagen på Söderskivan men vilken församling tillhör Hornsgatan 28, kvarter bocken år 1878? Man kanske kunde följa honom bakåt och på så sätt återfinna hans första hustru, Sofia Gustava Lögdberg och förhoppningsvis hans svärmor.
 
Rörigt? Javisst! Hoppas någon kan sprida lite ljus över dessa personer så jag kan kunna klargöra när Nils Werners svärmor och hustru avlider...
 
Mvh Tony