NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 22 december, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 22 december, 2011
Skrivet av: Peter Berényi skrivet 2011-06-04, 18:13
Jag kan mycket väl medger att det här börjar likna en riktig soppa och det var också därför jag söker hjälpa!
 
Jag kan inte se i min registeren som evt. kan bekräft med dessa upplysning om Skallsjö Västergården eller Lars Persson och hustrun Christina Elofsdotter, men jag vill pröva med kontakter med en syssling i London och hör med henne om hon kanske vet en eller annan om den här gården!
 
Att Annabrita eller Augusta Amalia inte förekommer i Göteborgs fattighusförsamlingspersonregistren resp fattighusförsamlingens födelsebok är rätt otroligen, men som Lotta skrev;
 
Augusta Amalias födelse och dop finns inte noterad i födelse- och dopboken för Domkyrkoförsamlingen, bara på en attest/lös lapp underskriven av pastorn i Fattighusförsamlingen. På den står att modern Anna Britta Olsdotter tydligen är skriven i Myckleby församling, men det står inte att hon är född där. Anledningen till att den finns där är att Carl Andersson var skriven i Domkyrkoförsamlingen vid den tiden.
 
Dessutom kan vi även vara säkert på att den gosse Olof Edvin Olsson är EJ bror till Anna Augusta Olsdotter eftersom han är son till Christina Elofsdotters syster Anna Catharina Elofsdotter och hennes man Johannes Olsson. Men de är kanske från samma släkten trots alla?
 
 
//Peter