NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 maj, 2015

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 maj, 2015
Skrivet av: Lennart Forsberg skrivet 2015-05-02, 15:57
Hej
 
För andra gången i mitt släktforskarliv, något mer än 16 år, har jag hamnat i Sthlm med en försvunnen ana. Då jag är ytterst okunnig om Sthlms kyrkoböcker, tycker det verkar komplicerat, driftar jag mig att ställa följande fråga/-or och hoppas på all den hjälp som jag kan erhålla. En August Andersson f. 1855 18/10 i Backaryd/Blekinge län flyttar från Gamleby/Kalmar län till Sthlm 1874 18/11, se Gamleby A1:19 sid. 372. Tror mig vara underkunnig om att jag skall söka i rotemansarkivet, vilket jag även gjort och då funnit att August A. anno 1886 bodde på Styrmansgatan 35, Ladugårdslandet. Av samma arkiv framgår att han är inflyttad på denna adress från annan fastighet i roten samma år, d v s 1886 samt att han likaså detta år är utflyttad till annan fastighet i roten. Om möjligt skulle jag vilja ha svar på var någonstans han bodde mellan åren 1874 och 1886 samt även var någonstans han tog vägen efter detta år. Skulle även vilja ha reda på när, år och datum samt plats, denne August Andersson avled.
 
Tack på förhand!
 
Mvh/Lennart
Norra Sandsjö (F-län)