NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2011-11-25

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2011-11-25
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2011-10-19, 17:52
Hej Monika och Chris!
Stor tack som ni har gav till mig information om August Erland Falks födelsedatum och var bodde de i Hedvig Eleonora! Jag har tittade på hans födelsebok som det stämmer men modern som är 28 år men det finns ingen uppgifter om hennes mor? Hur kommer sig att fick han Falk?  
 
Han var fosterson till Anders Morin i Maria och jag undrar om att det betyder att han fick inget efternamn innan fick han efternamn Falk? Vad händer med hennes mor och far? Båda dog tidigt som lämnade August Erland?  
 
 
Lite mysterium med honom! Betyder att han bodde hos fosterfar Anders Morin då hans föräldrar kunde inte ta hand om honom eller lämnade tidigt?
Hur ska jag letar efter hans modern och far? men står där födelsebok som modern 28 år, gör mig nyfiken som vad hon heter!
 
 
Vad snabbt svarar från er som gav till mig information om August Erland men kommer lite pusselbitar nu och lite saknas om hans föräldrar! Jag är inte expert kunning på Stockholmstrakten. Ni är så duktigt att hittar bra spåra dem i kyrkböcker på församling om Hedvig Eleonora!
 
Mvh
Andreas