NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2009-10-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2009-10-14
Skrivet av: Nils-Åke Hedström skrivet 2009-09-14, 17:48
Hej igen, Maud!
 
Du skall ha ett varmt tack för att ha tagit fram informationen om Enoch Gunnar! Även om det är en sorglig upplysning, känns det bra, att Karolina visat engagemang genom att ta honom som fosterbarn. Man måste ändå säga, att det var positivt, att inte handlade om en personlig tragegi för henne, då det inte var hennes eget barn. Hon hade, trots allt, levt ett tufft liv! Adressen Wallingatan 18 har jag sett i en flyttningslängd för Johan August, så då bodde han således tillsammans med Karolina, Alfred Konrad och sina småsyskon. Undrar bara om det var så hela tiden sedan Karolina gifte sig i slutet av 1882? Där hade väl en församlingsbok eller husförhörslängd kunna ge en del! Det dock också intressant att se de kompletta bouppteckningarna för Karolina och Johan August, som jag beställt.
 
Stort tack för Ditt besked om möjligheterna att få visshet beträffande Karolinas bosättning 1901-1914! Det är kanske lite vårdslöst sagt, men det mesta talar väl för, att hon inte flyttat ut och in i Nannylund under perioden. Får väl se, om jag låter göra en djupdykning hos Stadsarkivet - som Du vet bor jag numera i Bjästa, så det är litet långt dit.  
 
Nu reser vi i morgon och Lilvor och jag tackar ånyo för Din hjälpsamhet och omtanke! Önskar Dig allt gott!  
 
 Lilvor och Nils-Åke