NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2009-07-11

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2009-07-11
Skrivet av: Therese Englund skrivet 2009-07-11, 15:24
Hej!
Jag söker uppgifter om Edla Matilda Englund, f.1876-03-05 i Hedvig Elionora förs. För flera år sedan fick jag uppgifter från en äldre släktning att E Ms föräldrar hette Johan Fredrik Englund (f 1829-08-23-- 1918-03-26) och Eva Kristina f Sandberg (1831-05-10--1910-05-22). När jag nu fått tillgång till bouppteckningen efter Johan Fredrik upptäckte jag att Edla Matilda ej fanns med bland de efterlevande barnen. Johan Fredriks efterlevande var dottern JULIA Teresia och sönerna Johan AXEL Gerhard Englund och Karl Otto EMIL Englund.  
 
En annan användare av anbytarforum såg i födelseboken att den Edla Matilda som föddes ovan angivet datum i ovan angiven förs. hade okända föräldrar, att modern var ogift och 29 år, samt att stället för moderns nedkomst anges som L. Bryggerigränd, kan ju dock vara barnmorskans adress
 
Det verkar alltså som de uppgifter jag hade från början inte stämmer. Är det någon som vet något om någon av dessa personer och ev. koppling? Har det varit fosterföräldrar kanske? Edla Matildas son Karl Gustav föddes 1899-05-08 i Wiksjö, Häggeby, dvs samma plats som Johan Fredrik och Eva Kristina bodde vid resp död.
 
Mvh
Therese